W naszej ofercie

Dążymy do tego by zaspokoić wszystkie Wasze potrzeby. Sprawdź czy znajdziesz coś dla siebie:

Wybierz formę produktu by przefiltrować:

Artykuły

Zależy nam na tym by suplementacja była świadoma, dlatego redagujemy artykuły, które wyjaśnią terminologie oraz opowiedzą więcej o składnikach odżywczych.

Idunna sp. z o.o.

Gdańsk 89-890, ul. Jana Heweliusza 11/811
Kontakt telefoniczny: +48 530 007 566
e-mail: kontaktidunna.pl

Formularz
kontaktowy

Nie miej oporów by wysłać do nas zapytanie korzystając z poniższego formularza.

    Akceptuję Politykę prywatności Serwisu oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Serwis moich danych osobowych zawartych w formularzu w celu udzielenia odpowiedzi na zadane poprzez formularz pytania.

    Biotyna

    Czy można przedawkować? W czym się znajduje i za co odpowiada? Dowiedz się już teraz.

    Każda kobieta przykłada wagę do swojego wyglądu. Już w młodości jako małe dziewczynki marzymy o perfekcji księżniczek, włosach do ramion, barwnych sukniach i butach na wysokim obcasie.?

    Czy da się zachować promienny wygląd na dłużej? Biotyna Cię w tym wspomoże.

    Czas nie jest, jednak dla nas łaskawy, aczkolwiek pragnienie by zachować młodość i urodę zostaje w nas na całe życie. Media bardzo wyraźnie kreują kult młodości. Na okładkach kolorowych czasopism pojawiają się piękne modelki o smukłych sylwetkach, a najróżniejsze diety podpowiadają, jak zachować piękną cerę i młodzieńczy wygląd. Nie jest tajemnicą, że na atrakcyjny wygląd trzeba zapracować, a dobrze zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna ma kolosalny wpływ na to jak wyglądamy i jak się czujemy. Pojawia się pytanie czy możemy coś zrobić, by wesprzeć nasze starania o promienny wygląd.

    Biotyna – sposób na piękne włosy!

    Czy jest sposób na piękne włosy? Z całą pewnością warto zdecydować się na odpowiednią suplementację. Tutaj z pomocą może przyjść biotyna! Co to właściwie jest, czym jest ta zagadkowa substancja?
    Ten tajemniczy związek nazywany przez niektórych witaminą B7 lub witaminą H, należy do witamin rozpuszczalnych w wodzie i uczestniczy w wielu reakcjach enzymatycznych przebiegających w komórkach organizmu człowieka. Biotyna to heterocykliczny związek zaliczany do witamin z grupy B, który jest niezastąpiony w dbaniu o urodę. Spośród wielu izomerów biotyny, D-biotyna jest jedyną formą biotyny dopuszczoną do stosowania w suplementach diety, a także jedyną formą, która wykazuje aktywność biologiczną i odgrywa istotną rolę w ludzkim metabolizmie.

    W czym biotyna występuje naturalnie?

    W czym jest biotyna i gdzie znajdziemy jej najwięcej? Najlepszym źródłem jest wątroba wołowa, drożdże, niektóre sery oraz część warzyw, jednak należy pamiętać, że ogólna zawartość biotyny w pożywieniu jest niewielka. W żywności, jak i w tkankach ludzkich biotyna może występować w formie wolnej lub związanej z białkiem. 

    Biotynę nautralnie występującą znajdziemy w wątrobie wołowej, drożdżach, niektórych serach, warzywach…

    W mleku i warzywach biotyna występuje głównie w formie niezwiązanej, natomiast w mięsie, zbożach, jajach i drożdżach w formie związanej. Z tego względu warto zwrócić uwagę na formę tego związku, ponieważ postać niezwiązana biotyny uważana jest jako najlepiej przyswajalna.

    Biotyna – jak działa.

    Biotyna pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych oraz przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Największą popularność przyniosło działanie biotyny na włosy, skórę i paznokcie. Udowodniono, że biotyna pomaga zachować zdrową skórę i włosy, pomaga utrzymać prawidłowy stan błon śluzowych, a także pomaga utrzymać prawidłowy metabolizm makroskładników odżywczych. Zapotrzebowanie organizmu na biotynę zależy od wielu czynników, takich jak: wiek, płeć, stosowana dieta czy też ogólny stany fizjologiczny.

    Czy potrzebujemy aż 10 mg biotyny?

    Suplementacja biotyną w ilości 2500 µg jest bezpieczna i w zupełności wystarczająca do zauważenia pozytywnego wpływu tej witaminy. Nie ma zatem konieczności spożywania jej w większych ilościach.

    Biotyna 10 mg? Nie jest konieczna aż tak duża dawka.

    Mimo to wiele osób zwiększa spożywaną dawkę i suplementuje aż 10 mg biotyny dziennie. Niestety taki zabieg jest całkowicie niepotrzebny, gdyż nadmiar biotyny, tak jak w przypadku innych witamin rozpuszczalnych w wodzie, jest wydalany z organizmu. Nie zawsze większa porcja witamin oznacza silniejsze działanie. Lepiej zwrócić uwagę na postać i formę biotyny, świadomie wzbogacając swoją dietę.

    Powyższy artykuł nie stanowi zaleceń dietetycznych lub lekarskich Należy pamiętać, że przed rozpoczęciem suplementacji wskazany jest kontakt z lekarzem, farmaceutą lub dietetykiem. Suplementy nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety. Bardzo ważne jest prowadzenie zdrowego trybu życia i zrównoważonego sposobu żywienia. Celem suplementów jest uzupełnianie ewentualnych niedoborów w diecie. Nie należy stosować w przypadku uczulenia na jakikolwiek ze składników. W przypadku wystąpienia działań niepożądanych natychmiast należy przerwać stosowanie produktu.